W lutym urodziłam syna. Bardzo wiele w moim życiu się od tego czasu zmieniło, przede wszystkim priorytety. Staram się dbać jak najlepiej o Mikołaja, jednocześnie nie zapominając o sobie i mężu. Czy mi się udaje? Trudno powiedzieć. Ważne, że próbuję.
Blog > Komentarze do wpisu

Ćwiczenia na twarz i szyję

Przeglądałam dzisiaj Vitalię i znalazłam artykuł o ćwiczeniach mięśni twarzy. Polecam wszystkim, a dla własnego użytku kopiuję opis ćwiczeń. Mam nadzieję, że podziałąją, zobaczyby za kilka tygodni, chociaż w moim wieku to raczej profilaktyka - na szczęście :) Zajmują ok 10 min.

Zestaw ćwiczeń
Ćwiczenia należy wykonywać pomału, poprawnie i przy pełnej koncentracji, dzięki takiemu postępowaniu efekt będzie zdecydowanie lepszy i szybszy.

Czoło– należy położyć swoje palce wskazujące powyżej brwi na całej ich długości. Następnie ściągnąć skórę z czoła w dół, jednocześnie starając się unieść brwi w górę. Napięcie utrzymujemy 5-10 sekund, a ćwiczenie powtarzamy 8 – 12 razy.

Oczy– połóż kciuki w zewnętrznych kącikach oczu, następnie zamknij oczy i pociągnij skórę w górę w kierunku czoła. Napięcie utrzymujemy 3-5 sekund, a ćwiczenie powtarzamy 8 – 12 razy.

Połóż swoje palce wskazują wzdłuż brwi, następnie podciągając palcami brwi w górę staraj się zamknąć oczy. Ćwiczenie wykonujemy 8-12 razy.

Policzki – otwórz usta i ułóż je w kształcie litery „O”, następnie wypchnij usta delikatnie w przód, utrzymaj napięcie przez 1-2 sekundy, a w następnej kolejności uśmiechnij się jak najszerzej potrafisz przez 1-2 sekundy i powróć znów do kształtu „O”. Powtórz to ćwiczenie 8-12 razy.

Usta – wydmij wargi i utrzymaj takie napięcie 3-5 sekund, a następnie przejdź do najszerszego uśmiechu na jaki Cię stać i utrzymaj go przez 2-3 sekundy. Powtórz ćwiczenie 8-12 razy.

Włóż palec do ust i ssij go jak najmocniej potrafisz przez 5 sekund. Powtórz ćwiczenie 8-12 razy.

Szyja i podbródek – powoli opuść głowę do momentu aż podbródek znajdzie się jak najbliżej klatki piersiowej i utrzymaj tą pozycję 3-5 sekund. Następnie unieś głowę, odchyl ją jak najdalej do tyłu. W momencie maksymalnego odchylenia staramy się podnieść podbródek jak najwyżej w górę i utrzymać napięcie przez 2-3 sekundy. Całość powtarzamy 8-12 razy.

Głośno i wyraźnie, otwierając szeroko usta, wymawiaj samogłoski „a”, „e”, „i”, „o”, „u”. Powtórz 10 razy wszystkie podane samogłoski.

Cytat pochodzi z artykułu "Popraw wygląd twarzy i szyi" Mikołaja Plackowskiego (link).

sobota, 19 grudnia 2009, kahlan84

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:

Kontakt ze mną
kahlan84@gazeta.pl

Mój blog został wybrany blogiem miesiąca październik 2010 :)
Dziękuję

Sklep z pieluszkami wielorazowymi: